Citymagazine

Right Shooters

12 april 2023 –Jonge ambitieuze marketeers helpen bedrijven bereik vergroten op sociale media!

Ibrahima Nambounou (24) en Egzon Hoti (24) zijn met hun marketingbureau Right Shooters bezig aan een indrukwekkende carrière. Op een jaar tijd konden ze al heel wat mooie campagnes uitwerken voor verschillende bedrijven. De collega’s en vrienden vullen elkaar perfect aan wat hen een zeer dynamisch duo maakt die zowel inhoudelijk, strategisch als grafisch sterk in hun schoenen staan. 

Ibrahima en Egzon waren al zeer actief op sociale media met enkele succesvolle pagina’s op Instagram waardoor ze besloten om Marketing te studeren aan de Howest in Brugge. “We zagen dat het potentieel had, maar zonder de kennis wisten we niet meteen wat we ermee konden doen. Tijdens mijn laatste jaar stage bij Azuriet reizen hier in Oostende was Nathalie heel tevreden over mij. Ze wilde graag verder werken met mij. Van daaruit is het idee ontstaan om zelf een marketingbureau op te starten”, blikt Ibrahima terug. De naam werd Right Shooters onder het motto: “We shoot, you score”

Ze zijn jeugdvrienden die samen les volgden in het Sint-Jozef in Oostende. “We zaten samen in de klas en gingen samen naar Howest om te studeren. We vullen elkaar eigenlijk perfect aan. Ibrahima is meer het strategisch brein en hij is goed in copywriting en ik doe meer het grafische werk. We zijn eigenlijk een perfecte match.” De jonge Oostendenaars beslisten uiteindelijk om samen hun marketingbureau op te starten. Dat is ondertussen een jaar geleden en ze hebben ondertussen heel wat bijgeleerd. “In het begin is het moeilijk om mensen te overtuigen wat je in je mars hebt omdat je nog niet veel kan tonen, maar ondertussen heeft de mond-aan-mondreclame al veel nieuwe klanten opgeleverd.”

Luisteren

De Right Shooters zijn voornamelijk bezig met sociale media, maar ze kunnen ook een volledige campagne uitwerken. “We ontwikkelen dan alles van de branding, het logo, de huisstijl, de typografie tot de website.” Het begint altijd met een uitgebreid gesprek met de klant. “We gaan tijdens zo’n gesprek luisteren naar wat de doelstellingen zijn. Wat wil die persoon bereiken op korte en lange termijn. We maken een ‘contentkalender’ op met alle onderwerpen. Wat willen ze graag uitlichten van hun bedrijf? We maken al een kalender op voor de komende twee maanden. Na het gesprek gaan wij aan de slag en bereiden de inhoud en de planning voor.”

Egzon staat in voor het creatieve luik. Hij ontwerpt alle posts, designs en fotografie, terwijl Ibrahima de teksten schrijft waardoor een post op Instagram of Facebook in twee à drie zinnen de aandacht trekt. “We nemen eigenlijk alles van sociale media over waardoor onze klanten zich nergens zorgen over moeten maken.”

Sociale media

Heel wat bedrijven zijn ondertussen actief op sociale media. Het is de taak van Ibrahima en Egzon om ervoor te zorgen dat hun klanten extra zichtbaar zijn, maar hoe doen ze dat nu precies? “Een goed uitgebouwd sociale mediapagina zorgt ervoor dat je top-of-mind bent bij je klanten. We doen dat door verschillende categorieën aan bod te laten komen. Zo maken we bijvoorbeeld eens een informatieve post, maar we leveren ook leuke items aan of doen een promotie. Door informatieve posts aan te leveren zorgen we ervoor dat klanten heel wat informatie kunnen vinden op jouw pagina. We hebben nu bijvoorbeeld een klant die actief is in de bouw. We kunnen dan bijvoorbeeld een blogpost maken over vochtbestrijding. De klant gaat zo sneller de link leggen tussen zijn probleem en jouw bedrijf. Mensen nemen een bedrijf met een mooie website of goede pagina op sociale media ook veel serieuzer dan een bedrijf waar ze online minder over terugvinden.”

Ze hebben ondertussen al heel wat mooie campagnes uitgewerkt waar ze best trots op zijn. “Boost uit Knokke is er zo eentje. Dat is een fitnesszaak en daarvoor hebben we alles ontwikkeld van het logo en de huisstijl tot de website. We beheren ook hun Facebook- en Instagrampagina. We doen echt een totaalpakket en dat vinden we persoonlijk ook het leukste. We konden hier echt al onze troeven uitspelen. 

De combinatie van beide talenten en hun jong enthousiasme maken Egzon en Ibrahima een dynamisch duo, maar wat is nu hun grootste troef? “We luisteren heel goed naar wat de klant wil. Als we afspreken dan zullen we heel goed aftoetsen wat onze klant nodig heeft en dan doen we een voorstel om daar zo goed mogelijk aan tegemoet te komen en de wensen te vertalen naar een mooi resultaat.”

Alle info over Right Shooters kan je vinden via www.rightshooters.com 

Lees meer in OMAG Citymagazine lente 2023 vanaf blz. 110.